Hulp en FAQ

Profiel, vrienden & fitnessteam

+
-

Waarom moet ik een profiel bij eGym aanmaken?

Het aanmaken van jouw profiel is vrijwillig. Je geeft vrienden de kans jou makkelijker terug te vinden, jullie kunnen elkaar onderling motiveren en op basis van de rangschikking van het fitnessteam vergelijken. Jouw profiel is niet zichtbaar voor publieke zoekmachines.

+
-

Hoe kan ik vrienden toevoegen?

Onder "Mijn vrienden" in het gedeelte "Profiel" kun je een lijst van huidige vrienden en vriendschapsverzoeken aan jou opvragen. Je kunt andere gebruikers op naam zoeken, als je dit hebt toegelaten.

Als de vriendschap bevestigd is, kan je het profiel van jouw vriendin of vriend opvragen en kijken welke training ze geregistreerd hebben.

+
-

Kan ik personen op criteria als gewicht, leeftijd en dergelijke zoeken?

Nee, de zoekfunctie is beperkt tot de naam van de gebruiker – en dit alleen maar als de gebruikers het toelaten.

+
-

Wat is een fitnessteam en hoe functioneert de rangschikking?

De functie "Rangschikking" in het gedeelte "Profiel" laat een vergelijking toe tussen jou en je vrienden (jouw fitnessteam) en andere leden in jouw club.

Daarvoor worden met alle onder "Documentatie" in het gedeelte "Training" geregistreerde trainingsessies van de afgelopen 4 weken rekening gehouden. Naargelang type, niveau en duur van de oefening krijgt elke gebruiker punten voor de rangschikking.

+
-

Waarom neemt mijn puntenaantal af?

Het berekenen van de punten baseert op de afgelopen vier trainingsweken. Je kunt dus niet teren op oude prestaties – alleen relatief recente training wordt in acht genomen.

+
-

Hoe kan ik mijn volledige fitnessteam zien?

Je kunt in je persoonlijke fitnessteam alle gebruikers bekijken en met behulp van de pijlen er doorheen bladeren. In het fitnessteam van jouw club is de bladerfunctie beperkt tot voor jouw geplaatste sporters en de vijf sporters na jou.

Polar

+
-

Hoe verbind ik Polar met eGym?

Log in op de eGym Fitness App met je eGym account. Ga in de app naar instellingen en schuif de regelaar naar de andere kant. Er wordt nu een nieuw venster geopend waar je met je Polar gegevens kunt inloggen, en daarna je Polar gegevens kunt delen met eGym. Let erop dat je je trainingen voor eGym vrijgeeft, zodat wij je trainingsdata ontvangen.

Als alternatief kun je ook inloggen op de eGym website en in het menu op partner klikken. In het overzicht kun je nu onder Polar op "Verbinden" klikken. Er wordt een nieuw venster geopend waar je met je Polar gegevens kunt inloggen, en daarna je Polar gegevens kunt delen met eGym.

+
-

Welke trainingseenheden worden door Polar aan eGym overgedragen?

Alle trainings, die met de Polar device worden getrackt, worden ook met je eGym account gesynchroniseerd en zodoende ook op de eGym Fitness App weergegeven.

Trainings kunnen niet met eGym worden gesynchroniseerd wanneer:

  1. de training handmatig in Polar Flow wordt ingegeven
  2. de training in het verleden ligt
  3. trainingsdata van een andere app afkomstig zijn

+
-

Hoe worden de trainingseenheden in eGym weergegeven?

Momenteel worden enkel tijd en afstand weergegeven, mits deze in het sportprofiel worden opgeslagen. Met deze informatie worden de eGym punten berekend. Verdere informatie kan je bij Polar Flow bekijken.

+
-

Welke data wordt bij eGym getoont?

Je trainings en je gewicht worden met eGym gesynchroniseerd. Trainings worden automatisch in eGym getoond zodra deze met Polar Flow werden gesynchroniseerd. Je gewicht kan met de Polar Balance weegschaal of door het handmatige ingeven in Polar Flow geactualiseerd worden.

+
-

Ik ontvang dubbele punten voor mijn eGym Cirkel Training.

Indien je je eGym training met Polar wilt tracken verschijnt deze zowel bij Polar als bij eGym in het overzicht. Wij werken op dit moment nog aan een oplossing voor de dubbele punten toekenning.

Als actuele oplossing adviseren wij om de trainingseenheid in de eGym Fitness App aan te klikken en direct in de app aan te passen. Hierdoor blijft de training in het overzicht, maar worden de punten niet dubbel toegekend.

+
-

Wordt mijn eGym training aan Polar overgedragen?

Nee, de overdracht van trainingseenheden, die door de eGym cirkel of via een trainingsplan ingevoerd zijn, worden niet aan Polar overgedragen. Wij adviseren om je trainingen met Polar te tracken en automatisch aan eGym over te dragen. Zo hoef je nooit meer handmatig trainingen in de eGym Fitness App in te voeren.

+
-

Waarom worden mijn stappen niet aan eGym overgedragen?

Actueel worden enkel de trainingseenheden en het lichaamsgewicht overgedragen. Blijf de standaard Polar Flow app gebruiken om je dagelijkse activiteiten (stappen) bij te houden.

+
-

Mijn training wordt niet aan eGym overgedragen.

Enkel de trainings, die met een Polar device werden getrackt worden met eGym gesynchroniseerd. Als je je training handmatig in Polar Flow invoert of verandert, wordt dit niet met eGym gesynchroniseerd. Als je je training hebt vergeten te tracken, voer deze dan handmatig bij eGym in.

+
-

Bij mij wordt de activiteit bij eGym als “overige activiteit” weergegeven.

Heb je op je Polar horloge “overige indoor” of “overig outdoor” gekozen, kan de training bij eGym geen activiteit worden toegekend. Je kan dit voorkomen, door altijd de juiste activiteit op je Polar horloge te kiezen.

+
-

Hoe kan ik mijn Polar account van eGym loskoppelen?

Als je de koppeling tussen Polar Flow en eGym wilt verbreken, kan je dit in de eGym Fitness App doen, door de regelaar Polar uit te zetten. Tevens kan je op de Polar Flow website onder instellingen -> jouw profiel → partners op “verwijderen” klikken.

Analyses

+
-

Waar komen de gegevens voor de analyses vandaan?

De analyses worden berekend op basis van jouw opgeslagen gegevens. Wij adviseren om de beschikbare accessoires en equipment met jouw eGym gebruikersaccount te verbinden, zodat de gegevens automatisch doorgestuurd en gesynchroniseerd worden.

Mocht je in een fitnessclub trainen, dan worden ook de trainingsgegevens uit de club voor de analyses in acht genomen.

+
-

Kan ik de analyses van mijn vrienden zien?

Nee, analyses zijn alleen beschikbaar voor de gebruiker zelf en voor zijn clubtrainers. Vrienden kunnen de analyses niet bekijken.

+
-

Wat is een evenwichtig spierstelsel en hoe kan ik de analyse bekijken?

Deze analyse toont de maximale kracht van spiergroepen die elkaar tegenwerken. Je moet erop letten dat overeenkomstige spierparen gelijkmatig getraind worden om problemen als spierkrampen en slijtage van het gewrichtskraakbeen te vermijden. Een aanschouwelijk voorbeeld hiervan is de ronde rug die ontstaat door een onevenwicht tussen spiergroepen (relatief verkorte buikspieren).

Deze analyse is beschikbaar bij boeken van eGym PREMIUM en is gebaseerd op de maximale-krachttesten op de eGym toestellen.

Trainingsplanning en –documentatie

+
-

Hoe kan ik mijn training plannen?

Als je in een fitnessclub aangemeld bent, vraag je je trainer of hij de planning van de training voor jou op zich neemt – hij kan via de eGym trainer app trainingssjablonen voor jou aanmaken.

Via de functie "Planning" in het gedeelte "Training" kun je ook steeds eigen trainingssjablonen aanmaken en opslaan. Hierbij kun je gebruik maken van onze omvangrijke bibliotheek met oefeningen.

Als je jouw trainingssjabloon met een wekelijkse planningsfrequentie inclusief start- en einddatum opslaat, wordt dit in de respectieve weken in de trainingsdocumentatie getoond. Zo weet je telkens wat je te doen staat.

+
-

Waar zie ik mijn trainingsresultaten?

Jouw geregistreerde training kun je in het gedeelte "Training" op de website inkijken. Via de tijdstraal kun je een dag selecteren en jouw training op de betreffende dag inkijken of bewerken. Dagen met reeds geregistreerde training zijn in de tijdstraal met een oranje punt gemarkeerd.

+
-

Hoe worden mijn trainingsprestaties geregistreerd?

Trainingsresultaten op eGym-toestellen worden automatisch naar jouw gebruikersaccount doorgestuurd en geregistreerd. Via de functie "Documentatie" in het gedeelte "Training" kun je ook opgeslagen sjablonen van jezelf of van de trainer compleet registreren, evt. bewerken of individuele oefeningen handmatig toevoegen.

Ook via de eGym fitness app voor Android en iPhone kan de training gedocumenteerd worden – hier kun je de individuele oefeningen tijdens de training afvinken.

+
-

Wat doe ik als er een oefening ontbreekt?

Wij doen ons best om onze database met oefeningen permanent met de nieuwste gegevens up te daten. Als er in jouw schema een oefening ontbreekt, neem dan contact op met onze klantendienst.

+
-

Waarom kunnen mijn trainingseenheden op eGym-toestellen op de website ontbreken?

Als een afgewerkte training op eGym toestellen voor een bepaalde dag niet vermeld is onder "Documentatie", betekent dit dat de betrokken toestellen offline zijn. De toestellen slaan jouw trainingsgegevens echter lokaal op en sturen deze door naar jouw gebruikersaccount, wanneer ze de volgende keer weer online zijn.

Fitbit

+
-

Hoe verbind ik Fitbit met eGym?

Log in op de eGym Fitness App met je eGym Account. Ga in de App naar instellingen en schuif de regelaar naar de andere kant. Er wordt nu een nieuw venster geopend waar je met je Fitbit gegevens kunt inloggen, en daarna je Fitbit gegevens kunt delen met eGym. Let erop dat je je trainingen voor eGym vrijgeeft, zodat wij je trainingsdata ontvangen.

Als alternatief kun je ook inloggen op de eGym Website en in het Menu op Partner klikken. In het overzicht kun je nu onder Fitbit op "Verbinden" klikken. Er wordt een nieuw venster geopend waar je met je Fitbit gegevens kunt inloggen, en daarna je Fitbit gegevens kunt delen met eGym.

+
-

Welke Trainingseenheden worden door Fitbit aan eGym overgedragen?

De trainingseenheden die je in de Fitbit app, of op die Fitbit website ingeeft worden aan eGym overgedragen. Fitbit biedt meer dan 500 activiteiten aan. Daarvan worden de meest voorkomende indoor (bijv. Crosstrainer, Spinning of Yoga) en outdoor trainingen (bijv. lopen, fietsen of wandelen) aan eGym overgedragen. Daarnaast worden ook alle voorgaande trainingseenheden aan eGym overgedragen. De Fitbit activiteiten die overgedragen zijn worden doorlopend geactualiseerd door eGym zodat er meer en meer activiteiten beschikbaar komen.

Niet overgedragen worden:

  1. Trainingsdata van derde partijen / apps
  2. Activiteiten die handmatig op fitbit.com ingevoerd worden.

+
-

Hoe worden de Trainingseenheden in eGym weergegeven?

eGym toont actueel de afstand en tijd, voorzover dit door Fitbit aangegeven wordt. Activiteiten die automatisch herkend worden (Smarttrack™), bevatten geen afstand. Voor deze activiteiten kun je de afstand achteraf handmatig in de eGym Fitness App invoeren. Aan de hand van je trainingen worden automatisch je eGym punten berekend. Meer informatie omtrent de training worden zoals gewend door Fitbit getoont.

+
-

Welke data wordt bij eGym getoont?

Actueel worden enkel de Trainingseenheden en je lichaamsgewicht door Fitbit aan eGym overgedragen. Meer mogelijkheden volgen!

+
-

Ik ontvang dubbele punten voor mijn eGym Cirkel Training.

Indien je je eGym training met Fitbit wilt tracken verschijnt deze zowel bij Fitbit als bij eGym in het overzicht. Wij werken op dit moment nog aan een oplossing voor de dubbele punten toekenning.

Als actuele oplossing adviseren wij om de trainingseenheid in de eGym Fitness App aan te klikken en direct in de app aan te passen. Hierdoor blijft de training in het overzicht, maar worden de punten niet dubbel toegekend.

+
-

Wordt mijn eGym Training aan Fitbit overgedragen?

Nee, de overdracht van Trainingseenheden, die door de eGym cirkel of via een Trainingsplan ingevoerd zijn, worden niet aan Fitbit overgedragen. Wij adviseren om je trainingen met Fitbit te tracken en automatisch aan eGym over te dragen. Zo hoef je nooit meer handmatig trainingen in de eGym Fitness App in te voeren.

+
-

Waarom worden mijn stappen niet aan eGym overgedragen?

Actueel worden enkel de Trainingseenheden en het lichaamsgewicht overgedragen. Blijf de standaard Fitbit app gebruiken om je dagelijkse activiteiten (stappen) bij te houden.

+
-

Ik heb vergeten mijn Fitbit voor een activiteit te starten. Wat moet ik doen?

eGym ontvangt van Fitbit com trainingseenheden die je in je Fitbit account ingevoerd hebt. Handmatig ingevoerde trainingseenheden worden ook aan eGym overgedragen, voorzover deze door Fitbit ondersteund worden. In het geval dat je vergeten bent je training te tracken kun je simpelweg je training handmatig in de Fitbit app invoeren. De Training wordt dan alsnog aan eGym overgedragen. Bij Fitbit aangepaste trainingseenheden worden niet aan eGym overgedragen, net zo als dat aanpassingen bij eGym niet aan Fitbit worden overgedragen.

+
-

Mijn Training wordt niet aan eGym overgedragen

Controleer de permissies voor eGym. Er moeten zowel activiteiten en trainingen voor eGym vrijgegeven worden. Indien je niet zeker weet of je activiteiten voor eGym vrijgegeven hebt, verbreek dan de koppeling met je Fitbit account, en verbind deze opnieuw met je eGym Account.

Indien je een handmatig gestarte training via je Fitbit begint en deze met je App synchroniseerd, wordt deze enkel als "training" in de Fitbit app getoont. Je dient dan via "Training classificeren" instellen welke training je gedaan hebt. Anders kunnen wij de trainingseenheid helaas niet correct indelen. Mocht de training niet in de eGym Fitness App getoont worden, adviseren wij de training geheel te verwijderen en nogmaals bij Fitbit in te voeren. Hierna zou de training zichtbaar moeten zijn in de eGym Fitness App.

Mocht de training alsnog niet bij eGym getoont worden, schrijf dan een email aan de eGym klantenservice met Screenshots van de trainingseenheid (datum, tijdstip, duur, en afstand dienen zichtbaar te zijn).

+
-

Hoe kan ik mijn Fitbit account van eGym loskoppelen?

Mocht je je Fitbit account van je eGym account willen loskoppelen dien je dit of via de eGym Fitness App te doen, door de regelaar voor "Fitbit" naar de andere kant te schuiven, of door op de eGym website onder Partner op "loskoppelen" klikken. Na het loskoppelen worden er geen trainingsgegevens meer aan eGym overgedragen.

Gebruikersaccount

+
-

Wat heb ik nodig om eGym.nl te gebruiken?

Je moet je bij eGym registreren, zodat we jouw gegevens in je gebruikersaccount kunnen opslaan. Hiervoor is een e-mailadres vereist, waar we jouw gegevens aan kunnen toewijzen.

Als je, bv. bij training aan de toestellen of in jouw fitnessclub, hetzelfde e-mailadres opgeeft, worden jouw gegevens automatisch verbonden en gesynchroniseerd.

+
-

Wat doe ik bij problemen tijdens het registreren?

Na de registratie bij eGym wordt automatisch een activeringslink naar jouw e-mailadres verzonden. Zorg dat je een van de volgende browsers gebruikt: Google Chrome [huidige versie], Internet Explorer 10, Mozilla Firefox [huidige versie] of Safari [huidige versie].

Mocht jouw automatisch verstuurde activeringslink niet werken, meld dit dan via support@egym.de.

+
-

Ik ben mijn wachtwoord vergeten - wat nu?

Nadat je op egym.nl op "Login" hebt geklikt, klik je op "Wachtwoord vergeten". Hierop ontvang je een e-mail via welke je een nieuw wachtwoord kunt instellen.

+
-

Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen?

Log met je e-mailadres en wachtwoord in op egym.nl en klik op het tandwiel rechts bovenaan. Onder "Wachtwoord" kun je je wachtwoord steeds opnieuw instellen.

+
-

Hoe wijzig ik mijn e-mailadres?

Log met je e-mailadres in op egym.nl en klik op het tandwiel rechts bovenaan. Onder "Gebruikersgegevens" kun je in het veld "E-mail" je nieuwe e-mailadres invoeren. Deze wijziging wordt pas werkzaam, als je op de bevestigingslink hebt geklikt die wij in een mail naar jouw nieuwe e-mailadres sturen.

Houd er rekening mee dat het nieuwe adres om technische redenen geen bestaande eGym gebruikersaccount mag hebben.

+
-

Hoe kan ik mijn account wissen?

Log met je e-mailadres en wachtwoord in op egym.nl en klik op het tandwiel rechts bovenaan. Roep onder "Gebruikersgegevens" de knop "Account wissen" op. Om veiligheidsredenen moet je het wissen van de account bevestigen door op een link te klikken in een door ons verstuurde e-mail.

+
-

Welke browsers worden door de eGym website ondersteund?

Zorg dat je een van de volgende browsers gebruikt: Google Chrome [huidige versie], Internet Explorer 10, Mozilla Firefox [huidige versie] of Safari [huidige versie].

Toestellen

+
-

Ik heb een tikfout gemaakt bij de registratie en een foutief e-mailadres op het toestel ingevoerd – wat nu?

Als je bij het registreren op het toestel een niet-bestaand e-mailadres hebt opgegeven, neem dan contact op met je trainer. Via de eGym trainer app kan hij je in de ledenlijst zoeken en jouw nieuwe e-mailadres invoeren. Deze wijziging wordt om veiligheidsredenen pas werkzaam, als je op de bevestigingslink hebt geklikt die wij in een mail naar jouw nieuwe e-mailadres sturen.

Houd er rekening mee dat het nieuwe adres om technische redenen geen bestaande eGym gebruikersaccount mag hebben.

+
-

Wat gebeurt er, als ik per ongeluk meerdere eGym gebruikersaccounts heb aangemaakt?

Als je je, bv. op het toestel, met een nieuw e-mailadres aanmeldt, maar reeds een eGym gebruikersaccount hebt, wordt een nieuwe account aangemaakt. De training wordt alleen in de gebruikersaccount geregistreerd, waarmee je telkens ingelogd bent.

Je kunt onze klantendienst contacteren, als je de accounts wilt samenvoegen. Daarbij worden de toestelinstellingen overgenomen – geplande en afgewerkte trainingen evenals oude trainingsresultaten kunnen om technische redenen echter niet tussen gebruikersaccounts overgedragen worden.

+
-

Hoe kan ik voor een andere trainingsmethode keizen?

De trainingsmethode kan alleen op het toestel gewijzigd worden. Klik na aanmelden op het toestel op het potloodsymbool en selecteer jouw gewenste trainingsmethode. Bij het boeken van eGym PREMIUM beschik je naast de basismethoden concentrisch en excentrisch ook over de adaptieve en isokinetische training. De trainingsmethoden worden afhankelijk van jouw trainingsdoel automatisch geparametriseerd.

+
-

Hoe herken ik of een eGym toestel online is?

Bovenaan rechts op de monitor van de eGym-toestellen bevindt zich het internetsymbool. Als dit doorgestreept is, heeft het toestel geen verbinding met de eGym server. In dit geval moet gecontroleerd worden, of het internet in de fitnessclub uitgevallen is. Indien een toestel ondanks een werkzame internetverbinding offline is, moet de eGym service gecontacteerd worden.